Ark Nova. Огляд правил.

17:52 06.02.2022
Ark Nova. Огляд правил.

У цій грі, кожен гравець намагатиметься побудувати свій власний зоопарк. У свій хід, ви будете виконувати одну дію та передавати хід наступному гравцю. Дія, яку ви виконуєте, може спонукати виконання додаткових дій. Так буде продовжуватись до того часу, поки не виконається умова закінчення гри, про яку ми поговоримо у самому кінці. Територія на якій повинен будуватись зоопарк, розділена на клітинки на планшеті гравця. На клітинках з водою та скелями будувати не дозволяється.

Доступні дії представленні у виді карток, які знаходяться на спеціальних місцях в нижній частині планшету гравця. Сила дії залежить від місця в якому вона знаходиться. Після виконання будь-якої дії, ви забираєте картку з відповідного місця, усі картки які залишились ліворуч від обраної, посуваєте вправо а обрану картку розміщуєте у самий початок.

Перша з доступних карток дій — Будівництво, дозволяє вам побудувати одну будівлю, розмір якої залежить від сили обраної дії. 

Розмір будівлі це кількість клітинок які вона займає. За кожну зайняту клітинку потрібно заплатити дві грошові одиниці. Серед доступних будівель є: Вольєри, які знадобляться для заселення тварин. Бувають звичайні або спеціальні: для свійських тварин, рептилій, птахів. У вас може бути лише по одному спеціальному вольєру.

Кіоски, які будуть приносити прибуток. Між кожними двома кіосками мають бути як мінімум дві клітинки.

Альтанки, які будуть збільшувати привабливість зоопарку.

Кожну будівлю потрібно будувати поруч з попередньою, а якщо це ваша перша будівля то поруч з будь-яким краєм зоопарку. На місцях с червоними позначками будувати поки що не дозволяється. Накриваючи будівлею жовту позначку, ви миттєво отримуєте вказаний бонус.

Друга з доступних карток дій — Тварини, дозволяє розіграти з руки одну або декілька карток тварин, відповідно до сили обраної дії.

На початку гри, кожен гравець отримує по вісім карток з яких залишить собі лише чотири. Усі картки діляться на три типи:  тварини — оранжеві,

проекти — зелені,

спонсори — сині

Для розіграшу картки тварин, потрібно щоб виконувались умови вказані у лівому верхньому кутку картки. Зазвичай це: наявність вольєру потрібного розміру та ціна яку потрібно сплатити з власного капіталу. 

Іноді трапляються умови за яких поруч з вольєром повинна бути вода або скелі.

Або нагадування про те що тварина може мешкати у спеціальному вольєрі та кількість таких тварин у спеціальному вольєрі.

Інші вимоги: наявність тварин вказаного виду або з вказаного континенту, наявність партнерських відносин із зоопарком з такого ж континенту або з університетами. Про партнерські відносини мова піде трохи далі.

Розігранну картку потрібно покласти поруч з планшетом та виконати вказаний на ній єффект. Кожен раз, коли у вашому зоопарку з'являється новий мешканець, збільшується популярність зоопарку на вказане, у правому нижньому кутку картки тварини, значення. Ця подія відмічається на спеціальному лічильнику, від нього залежить кількість вашого прибутку.

Окремі тварини можуть мати позначку, по центру з правої сторони, взаємодії з іншими гравцями. Зазвичай це якийсь негативний вплив. Ним можна скористатися якщо привабливість чужого зоопарку як мінімум п'ять.

- Отрута впливає на усі зоопарки які популярніші ніж ваш та змушує гравця витрачати додатково по дві грошові одиниці в кінці ходу. Позбавитись її можливо виконавши дію на яку викладено позначку отрути або ж під час перерви. На одній дії може бути лише одна позначка отрути одночасно.

- Гіпноз впливає на самий найпопулярніший зоопарк. Дозволяє гравцю розіграти одну з перших трьох дій з планшету загіпнотизованого гравця та перемістити використану карку на першу позицію.

- Крадіжка, залежно від сили, впливає або самий найпопулярніший зоопарк або на два зоопарки: самий найпопулярніший зоопарк та зоопарк у якого найбільше балів на лічильнику охорони прирооди. Дозволяє отримати, на вибір гравця у якого крадуть, п'ять грошових одиниць або картку з руки.

- Тиск впливає на усі зоопарки які популярніші ніж ваш та на всі які мають більше очок охорони природи. Усі гравці які попереду, повинні викласти позначку тиску на крайні праві дії. На одну дію, якщо гравець попереду на одному з лічильників та на дві, якщо на двох. Позначка тиску зменшує силу дії на два. Позбавитись її можливо виконавши дію на яку викладено позначку тиску або ж під час перерви. На одній дії може бути лише одна позначка тиску одночасно.

Деякі тварини збільшують ваш вплив на лічильнику охорони природи. Пересуваючись на ньому, гравці отримують вказані бонуси на вибір. На п'ятій та восьмій позиції можливо отримати грошову винагороду, так як бонусів на цих клітинках може не залишитися, попередні гравці заберуть їх собі.

Коли будь-хто з гравців досягає десятої позиції, усі гравці повинні скинути одну з двох карток цілей, отриманих на початку гри.

При розіграші тварини, ви повинні перегорнути пустий вольєр відповідного розміру, на іншу, заселену, сторону. Якщо заселяєте у спеціальний вольєр, то у ньому повинна бути вказана кількість вільних місць які ви займаєте кольоровими кубиками із свого запасу.

Якщо ви заселили у звичайний вольєр тварину, в якої у вимогах є спеціальний вольєр, а потім побудували цей спеціальний вольєр, ви маєте змогу переселити цю тварину із звичайного вольєру у спеціальний. Спеціальних вольєр має також виконувати усі вимоги звичайного вольєру. Таким чином звичайний вольєр стає пустим а на спеціальний викладається відповідна до вимог тварини кількість кубиків.

Якщо ви розігруєте одразу декілька тварин, виконуйте вказані на них еффекти по черзі окрім ефектів картки що починаються зі слів “Після виконання дії..”. Такі ефекти спрацьовують після розіграшу усіх карток та після переміщення використаної картки дії на нове місце.

Третя з доступних карток дій — Картки. Відповідно до сили обраної дії ви отримуєте картки із колоди та, можливо, скидаєте одну із руки.

Якщо сила обраної дії рівна п'яти, ви можете обрати будь-яку з відкритих карток на ігровому полі. У кінці свого ходу потрібно буде посунути картки які залишились на полі вліво та викласти нові з колоди.

Картки на ігровому полі розміщуються у шість папок, по одній у кожну. У верхній частині папок знаходиться лічильник вашої репутації. Досягаючи певного положення на цьому лічильнику ви отримуєте вказаний бонус. Щоб перейти на десяту позначку, потрібно мати покращену карту “Картки”, про це ми поговоримо трохи далі.

Отримавши картки ви повинні просунути фішку перерви на дві позиції. Коли вона дійде до спеціальної відмітки у кінці, для всіх гравців разом, відбудеться перерва, про яку ми поговоримо трохи далі.

Четверта з доступних карток дій — відвідати Асоціацію

На початку гри, кожен гравець отримує одного робітника, якого буде відправляти, цією дією, відвідати всесвітню зоологічну асоціацію. Отримати нових робітників дозволяють певні бонуси. Усі активні робітники знаходятся на зображенні блокноту, разом з капіталом, на планшеті гравця. Не активні трохи нижче.

В залежності від сили дії, ви обираєте в який відділ потрапить ваш робітник. Якщо у цьому відділі уже є ваш робітник, ви повинні відправити туди двох робітників. Щоб потрапити у рожевий відділ потрібно мати покращену картку “Асоціацій”.

Відділи дозволяють вам(зліва направо, окрім рожевого): 

1. Підвищити вашу репутацію на два пункти.

2. Заключити партнерство з іншим світовим зоопарком. Воно може бути у пригоді для розіграшу певних карток тварин. Ви можете заключити лише по одному партнерству із зоопарком з кожного континенту та максимум чотири за всю гру. Партнерство дає знижку на розіграш карток тварин з цього континенту на три грошові одиниці. Обираючи партнерство ви розміщуєте відповідну фішку собі на планшет у найнижчу клітинку та отримуєте бонуси якщо вони закриваються. Для третього і четвертого партнерства потрібно мати покращену картку Асоціації.

3. Заключити партнерство з університетом. Обираючи партнерство ви отримуєте бонуси, розміщуєте відповідну фішку собі на планшет у найнижчу клітинку та отримуєте бонуси з планшету якщо вони закриваються. Ви не можете мати два однакових партнерства. Партнерство з університетом дасть змогу розігрувати картки тварин у яких є відповідна вимога.

4. Виконати проект по охороні природи з руки або з поля. У нижній частині поля асоціацій знаходяться стандартні проекти, вони доступні на протязі усієї гри. У верхню частину викладаються проекти зіграні гравцями. Викладати потрібно починаючи з самої лівої клітинки для карток, посуваючи вправо усі інші картки які уже там є. Картки які виходять за межі ігрового поля, відповідно до кількості гравців, потрібно скинути а кубики повернути у запас гравців.

Виконуючи проект ви забираете кубик з лівої частини свого планшета, отримуєте бонус та розміщуєте кубик на картку проекта. У кожного проекта є свої вимоги і якщо ви їм задовольняєте то маєте змогу його виконати. Кожен проект, одному гравцю, дозволено виконати лише один раз. 

У більшості випадків вам доведеться збирати види тварин, але в деяких випадках потрібно буде тварин відпускати на волю. Відпускаючи тварин на волю, популярність вашого зоопарку буде падати, вольєри будуть звільнятися для нових тварин.

Остання, п'ята дія — отримати Спонсорську допомогу. Водна дозволяє вам розіграти спонсорську картку з руки, сила якої залежить від сили обраної дії або наблизити перерву та отримати певну кількість грошових одиниць, в залежності від сили обраної дії.

Щоб розіграти картку спонсорства з руки, потрібно задовольнити усім її вимогам у лівому верхньому кутку картки. У центральній верхній частині знаходиться нагадування ефекту картки який є у описі. У правому верхньому кутку — символ самої картки який може знадобитися для інших ефектів. У лівому нижньому кутку — миттєвий ефект. У правому нижньому кутку — умова нарахування переможних балів в кінці гри.

Якщо ви не хочете виконувати жодну з описаних дій, оберіть будь-яку картку дії на своєму планшеті, розмістіть її на перше місце, інші картки посуньте вправо та візьміть один Ікс-маркер. У кожного гравця може бути одночасно лише п'ять таких маркерів. Їх можливо витратити виконуючи дії, щоб збільшити їх силу.

Коли настає перерва, спочатку активний гравець завершує виконання своїх дій а потім усі гравці повинні:

- Перевірити ліміт карток на руках який становить три картки(або п'ять за деяких умов).

- Скинути усі маркери взаємодій з своїх карток.

- Повернути своїх робітників із асоціації та поновити усі фішки партнерства з зоопарками та університетами.

- Скинути та поновити першу та другу відкриті картки з ігровго поля.

- Отримати прибуток відповідно до лічильника популярності.

- Отримати прибуток відповідно до кіосків. Кожен кіоск приносить по одній грошовій одиниці за: кожну унікальну будівлю, кожен спеціальний вольєр, кожен звичайний але заселений вольєр, та кожну альтанку, поруч із ним.

- Отримати прибуток відповідно до карт спонсорства.

- Повернути фішку перерви на початкове місце.

 

Кожен раз, коли ви отримуєте ось такий бонус , у вас є змога покращити одну із своїх карток дій перегорнувши її на іншу сторону. Кожну дію можливо покращити лише один раз за гру. Кожна покращена дія надає вам змогу робити щось нове, наприклад:

- Покращена дія Будівницвта дозволяє будувати одразу декілька будівель та дає право будувати спеціальні вольєри рептилій та птахів. Також вам стають доступні клітинки на полі з символом покращенної дії будівництва.

- Покращена дія Тварин дозволяє відразу розіграти картки з ігрового поля у межах вашої репутації. Якщо ви це робите то ціна карток збільшується на суму рівну номеру папки з якої ви розігруєте картку. Якщо ваша покращена дія має силу п'ять, то ви ще й отримаєте одну репутацію.

- Покращена дія Карток дозволяє брати картки з поля у межах вашої репутації. Робить доступнішою можливість брати картки з поля незалежно від вашої репутації. Надає змогу перетинати межу на лічильнику репутації.

- Покращена дія Асоціацій дозволяє відвідувати одразу декілька відділів за одну дію і розігрувати проекти з поля у межах вашої репутації. Якщо ви це робите то ціна картки збільшується на суму рівну номеру папки з якої ви розігруєте картку. У доповнення до дії відділу у вас є змога зробити один грошовий внесок у рожевій відділ закриваючи вибрану вартість своїм маркером із запасу. Внески по дванадцять грошових одиниць доступні завжди.

- Покращена дія Спонсорства дозволяє розіграти одразу декілька карток спонсорства, збільшуючи силу дії на +1. Дозволяє розіграти картку з ігрового поля у межах вашої репутації. Якщо ви це робите то ціна картки збільшується на суму рівну номеру папки з якої ви розігруєте картку. Якщо ви виконуєте дію спонсорства обираючи дію перерви, то отримуєте прибуток два рази.

Кінець гри наступає коли маркер одного з гравців, на лічильнику популярності, досягає або проходить повз маркер цього ж гравця, на лічильнику охорони природи. 

Активний гравець завершить свій хід, потім усі гравці роблять ще по одному ходу і відбувається підрахунок переможних балів. Подивіться на клітинку лічильника охорони природи у якій знаходиться ваш маркер. Знайдіть відповідний цій клітинці найменший показник популярності. Відніміть від вашої популярності знайдений показник, це і будуть ваші переможні бали. На прикладі зверху, гравець набрав нуль переможних балів. Перемагає гравець у якого найбільша кількість переможних балів.

Приємної гри!

Тримаємо вас в курсі найцікавіших та найактуальніших подій світу настільних ігор в Україні.
Розповідаємо про настільні ігри просто, весело та цікаво.