Підкупи, вбивства та інтриги в Nanty Narking

14:30 08.02.2021
Підкупи, вбивства та інтриги в Nanty Narking

- Та що ж таке?!
- Чому мого?!
- А от і не зможеш!
- Та скільки можна?!

Приблизно такі викрики будуть супроводжувати вас у грі Nanty Narking. Нанті Наркін — це перевидання відомої гри Discworld: Ankh-Morpork (2011, наразі не видається), яка побачила світ у 2019 році. 

 

Про що гра


Гра про таємні ролі, блеф, вдачу та випадковість, а також про неприємності.
Кожен гравець являє собою окремого персонажа, який намагається досягти своїх власних цілей. Події відбуваються у Лондоні Вікторіанської епохи. А зустрінемо ми там багато відомих літературних персонажів. 

Основна механіка гри базується на розіграші карт з руки, виконанні їх дій, та розташуванні у районах міста своїх агентів або побудови будівель. Також ви будете витрачати та заробляти гроші. 

Гра розрахована на 2х-4х гравців (найкраще грати на чотирьох), та займе приблизно 1 годину. Рекомендований вік гравців від 14 років.

Гравці ходять по черзі, та у свій хід розігрують карту з руки та можуть виконати дії, на які вона вказує. Можливо карта дозволить вам одразу розіграти ще одну. Також гравець може скористатися властивістю району, в якому розташована його будівля. 
Кінець гри не фіксований: або хтось із гравців досягне потрібних умов для перемоги, або закінчиться колода карт. 

Одна із цікавостей гри — це таємні ролі та блеф. Усі гравці знають, які умови для перемоги має виконати кожен персонаж, але на початку ніхто не знає хто ким грає та які саме персонажі у грі. Вже по ходу гри, спостерігаючи за діями усіх гравців, можна робити припущення хто є ким, та намагатися протидіяти переможним умовам супротивників. Але чи будете ви впевнені, що опонент є дійсно тим персонажем, про якого ви подумали? Чи він вдало блефує та намагається досягти зовсім іншим умов для перемоги?


Як граємо


Отже, на початку гри ви випадково отримуєте роль, в якій чітко вказані умови для перемоги, які повинні бути на початку вашого ходу.

Наприклад, якщо вам дістався Фагін, то на початку вашого ходу на мапі мають бути присутні 8 жетонів неприємностей. Звісно ви будете намагатися усіляко досягти перемоги викладаючи такі жетони, але навіть якщо за свій хід ви зможете збільшити їх кількість до 8, то доведеться чекати та сподіватися, що інші гравці не зможуть зменшити їх кількість до початку вашого наступного ходу.

 

Далі ви отримуєте 5 карт у руку, та розташовуєте по 1 агенту у 3 райони міста. Після цього розпочинається сама гра. 


У кожний свій хід гравець може зіграти одну карту (а можливо і більше) та виконати, за бажанням дії, що вказані на ній. Єдина дія яку не можна ігнорувати — це випадкова подія. Самі ж дії можуть бути такі:

- розташувати агента із запасу у район, який ви вже займаєте, або у сусідній;
- взяти гроші;
- прибрати жетон неприємності;
- вбивство (прибрати з району де є жетон неприємності чужого агента, або нового мешканця або гренадера);
- скасувати чужу дію, що стосується ваших агентів та не тільки;
- розташувати будівлю;
- виконати текст карти;
- випадкова подія;
- зіграти ще карту.

Після розіграшу карти, якщо у гравця на руках менше 5 карт — він добирає необхідну кількість із колоди. Якщо залишилося понад 5 карт, то все добре і добирати карти не потрібно.
Механіка гри доволі проста, правила опановуються швидко. Текст на картах зрозумілий та чітко трактується.

Якщо при розіграші карти там вказана випадкова подія — ви відкриваєте верхню карту з колоди подій та виконуєте вказаний на ній текст. У багатьох випадках вам знадобиться 12-граний кубик, щоб визначити район міста, в якому відбудеться ця подія.

 

Якщо ви виконуєте дію "розташувати агента" і у районі куди ви його ставите був хоча б 1 агент (будь-якого гравця) і там не було жетона неприємностей — ви мусите туди додати жетон неприємності. Якщо ж у районі жетон вже є, то новий не додається. Прибрати жетон неприємності можна або дією карти, або коли ви прибираєте із района (будь яким чином) чужого агента — тоді жетон неприємності прибирається також.

В межах свого ходу, якщо у вас є будівля у якомусь районі міста ви можете скористатися властивістю цього району. Якщо у районі нема жодної будівлі — гравець може за дією карти при розіграші розташувати там свою будівлю сплативши необхідну суму грошей. Після чого, отримати карту району, на якій вказана дія, що можна виконати у свій хід.

 

Ким граємо


Кожен гравець отримує із колоди персонажів карту ролі, яку він нікому не показує, та на якій вказані умови, за яких він перемагає. Зверніть увагу, що для перемоги вказані умови мають буди виконані саме на початку вашого ходу.

А доступні нам будуть такі ролі:

  • Фагін, має намір перетворити Лондон у місто гріхів. “Усі потуги прибрати неприємності з міста мають провалитися, історія нашого міста будувалась на злочинах та має так і продовжуватися”. Ви перемагаєте коли на початку вашого ходу у місті є необхідна кількість жетонів неприємностей.
  • мережа професора Моріарті залишається недоторканною. Він керує власними злочинцями-маріонетками. Дехто вважає, що він і є справжнім лордом міста. Наші джерела впевнені, що він має свої *очі та вуха* майже по всьому місту.
  • лорди Холдхурст, Беллінгер та Балморал націлені на отримання контролю окремих районів. Лорд без землі — то взагалі не лорд. Якщо ви не можете керувати усім Лондоном, ви маєте хоча б володіти кількома районами.
  • монсіньйор де Сідоніа заявляє, що стане найбагатшим мешканцем. Він сфокусований на отриманні грошей та нерухомості. Його політичні дії не є його справжніми цілями, тільки фінансовий статус є для нього важливим.
  • Шерлок Холмс закладається, що він зможе перехитрити усіх інших протагоністів. “Скотланд Ярду досі потрібна моя допомога. Ми не дозволимо будь-кому загрожувати місту, ні злочинцям, ні політикам, ні багатіям”. 

 

Де граємо


Ігрове поле — це Лондон, поділений на 12 районів, між якими є зв’язок. Кожен район має певні межі, та свою ціну, за постановку будівлі у ньому, та власний ефект при її наявності. 

 

Чим граємо


Кожному гравцю дістається набір із 12 мініатюрок агентів та 6 будівель. За звичайними правилами, між фігурками агентів нема ніякою різниці. З будівлями так само. За бажанням, гравці можуть скористатися розширеною версією правил, і тоді кожна мініатюрка буде важливою сама по собі, але про це пізніше.

На полі будуть присутні жетони неприємностей, та можуть з'явитися нові жителі (3 штуки, рахуються як нейтральні агенти), та гренадери (4 штуки).

Також наявні планшети-підказки для кожного гравця. На двох сторонах розташовані нагадування про основні ролі та їх вимоги для перемоги відповідно до кількості гравців, нагадування про можливі дії карт та інша корисна інформація.

 

Відмінності від попередниці

Нанті Наркін — не просто новий друк старої гри, в неї є певні відмінності.

Отже, змінився сеттінг гри. Замість Плаского Світу гра переносить нас до Вікторіанського Лондону. Окрім зміни ігрового поля (райони розташовані дещо по іншому ніж у попередниці), тут повністю оновлені ігрові компоненти.

Усі мініатюрки тепер замінені на пластикові, які виглядають дуже бомбезно. Усі 12 агентів унікальні — кожен має власну модельку. Будівлі так само.

Звісно, ролі змінилися на літературних персонажів тієї епохи. Хоча самі вимоги для перемоги лишися незмінними. Але у 2-х ролей відкореговані умови для більшого балансу. За бажанням гравці можуть використовувати "класичні" варіанти цих ролей (наявні окремі карти).

Якщо ви схочете грати ще цікавіше — можна повністю замінити колоду персонажів на додаткову - в них дещо змінені умови для перемоги, які можуть зробити ігровий процес цікавішим.

Окрім цього, можна ввести у гру додаткові карти агентів та будівель.
На початку гри, кожен гравець отримує по 3 карти агентів (усього 12 карт - по 1 на кожний тип агенту) та 1 карту будівлі, які він зберігає у таємниці. За бажанням, гравець може зіграти або розкрити таку карту та скористатися її властивістю. Деякі матимуть разовий ефект, деякі - будуть допомагати вам протягом всієї гри. Тож при їх використанні стає важливим якого саме агента або будівлю куди ви хочете розташувати.

 

Для кого гра

Якщо ви не любите коли вас змушують віддавати гроші або прибирати своїх агентів — ця гра не для вас.
Якщо ви не любите коли багато що залежить від рандому (кидок кубика, чи прийдуть гарні карти в руку) — ця гра не для вас.
Якщо ви зовсім не вмієте блефувати та аналізувати дії інших гравців — ця гра не для вас.
Але, якщо у вас гарна компанія, що готова реагувати на випадковості та не боїться постійної взаємодії між гравцями — ця гра для вас.
Якщо ви полюбляєте таємні ролі, блеф та володієте дедукцією — ця гра для вас.

Гра дуже конфліктна, ви постійно будете щось втрачати. Вас будуть змушувати віддати комусь певну суму грошей. Вам доведеться відкуплятися грошима, щоб не отримати непотрібну картку, яка буде займати ваш ліміт руки. Ваших агентів будуть постійно переміщувати у інші райони, або взагалі вбивати. І коли ви будете впевнені, що ось вона перемога на початку вашого наступного ходу — з'ясується, що виграє інший гравець, бо він гарно прикидався іншим персонажем і зміг досягти своїх вимог до перемоги.

Але якщо ви нормально ставитеся до конфліктних ігор — ця гра подарує вам багато яскравих емоцій.


Сергій

Тримаємо вас в курсі найцікавіших та найактуальніших подій світу настільних ігор в Україні.
Розповідаємо про настільні ігри просто, весело та цікаво.